Перш за все, варто відзначити, що під літніми показниками маються на увазі такі експлуатаційні характеристики шини, які найбільшою мірою виявляються при температурі понад + 7 С.
Зчеплення на сухій дорозі
Цей показник визначає зчіпні або гальмівні характеристики літньої шини при русі по сухому твердому покриттю. На це властивість впливають: хімічний склад компонентів гуми, площа контакту гуми з дорогою і її стійкість. Цю характеристику можна визначити найбільш об'єктивно за наслідками випробувань гальмування шин, які наводяться в спеціальних довідниках.
Зчеплення на мокрому покритті
Ця характеристика пов'язана з ефективністю гальмування на твердому мокрому поркиття. Цей показник також залежить від хімічного складу гумової суміші, стабільності площі і форми контакту протектора з дорогою, наявності додаткових крайок, що підвищують зчеплення. Найбільш ефективним способом визначення цього показника є результати об'єктивних випробувань.
Комфортність
На комфортність впливають: хімічний склад шини, слойність брекера, (будова каркаса), дизайн протектора, розміщення блоків на протекторі зі змінним кроком, сприяє гасінню резонансних звукових коливань. Характеристики комфортності можуть бути об'єктивними (рівень шуму) і суб'єктивними (м'якість покришки, можуть амортизувати не глибокі ями).
Керованість
Керованість - це здатність шини чітко і швидко відгукуватися на команду водія відповідно до заданого їм напрямком руху. На цей показник впливають форма малюнка протектора, стабільність форми плями контакту, жорсткість центральної частини і плечових елементів протектора, склад гуми. Найбільш ефективним з точки зору керованості є дизайн шини з цільним центральним ребром і закритими плечовими блоками. Керованість автошини прийнято характеризувати здатністю забезпечення прямолінійного руху автомобіля при високих швидкостях, а також за мінімальним часом проходження траси замкнутої траєкторії.
Стійкість до аквапланування
Аквапланування - це один з найнебезпечніших моментів при русі по занадто мокрим дорогах, покритих шаром води, при великих швидкостях. У зв'язку з цим окремі виробники шин виділяють дощові автошини в окремий підклас. Оскільки стійкість шини до аквапланування дуже сильно впливає на безпеку руху, тест по цьому показнику полягає у визначенні критичної швидкості початку аквапланування при їзді по спеціально підготовленому дорозі, покритої 8-10-міліметровим шаром води при русі по прямій лінії і на поворотах (або по круговій траєкторії). Стійкість шини до аквапланування найбільшою мірою залежить від форми малюнка протектора, а саме від наявності певного числа водовідвідних турбоканалів, які служать для відводу води з-під точки контакту. На стійкість автошини до аквапланування сильний вплив робить залишкова глибина протектора. Тому з точки зору об'єктивності виробники повинні відчувати як нові покришки, так і колишні в експлуатації автошини із зносом на 40-60%.
Максимальний пробіг автошини
Ця характеристика визначає величину пробігу вашої шини в кілометрах пробігу до максимального зносу. Показники, що впливають на зносостійкість шини: відкритість протектора; хімічний склад гуми протектора (наявність спеціально вводяться добавок), конструкція каркаса автошини, що дозволяє стабілізувати форму точки контакту при русі. Пробіг шини визначається, перш за все, умовами її експлуатації: стану елементів підвіски автомобілів (амортизаторів, підшипників маточин, кульових опор), стилю водіння, правильності кутів установки коліс (розвалу-сходження), дорожнього покриття і, звичайно ж, тиску в шині.
Опір коченню
На опір коченню впливають конструкція каркасу (слойність брекера), хімічний склад гумової суміші протектора, що визначає його м'якість, жорсткість з'єднання блоків протектора. Правильно підібрані шини можуть заощадити до 5% палива. Великі виробники шин часто вказують у маркуванні своїх шин, що дані шини відносяться до класу економічних.
Читайте також матеріал за темою:
|