null


Автомобільні перевезення пасажирів і багажу по Україні

оголошення про надання послуг та замовлення пасажирських перевезень

Каталог файлів
 Пассажирские перевозки по Украине  Бесплатные объявления о перевозках
Меню сайту


Всі оголошення
Мої файли [0]
Законодавство [18]
Автопланета [34]
Корисні поради [30]


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Вхід/Реєстрація


Пошук


Оголошення по даті


Друзі сайту

Бесплатные объявления

о перевозках

Биржа частных перевозок privattrans.com.ua

_______________________

Перевезення вантажів:

сайт безкоштовних оголошень

Перевезення вантажів. Сайт безкоштовних оголошень.

Всі оголошення

 про надання послуг

 та замовлення

 вантажних перевезень по Україні

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 11:32
Головна » Файли » Корисні поради

Основні правили зимової їзди
12.12.2010, 23:07

ОСОБЛИВОСТІ ВОДІННЯ АВТОМОБІЛЯ ЗИМОЮ

У ожеледь дистанцію і інтервал краще збільшити в півтора-два разу.

ПОЧАТОК РУХУ. Передусім сконцентруйтеся: якщо під колесами лід, варто відмовитися від розмов по мобільному навіть за допомогою "хендс-фрі".

Після того, як завели двигун, стартуйте з місця дуже обережно, працюючи педалями максимально плавно, а якщо під колесами чистий лід, злегка прикритий снігом, є сенс пробувати рушити з другої передачі.

Стандартна зимова аварія - автомобіль "повело" при рушанні з місця, внаслідок чого постраждала машина сусіда.

ШВИДКІСТЬ. У поганих дорожніх умовах швидкість автомобіля має бути, в першу чергу, безпечною - згідно ПДД, це така швидкість, при якій водій в конкретних дорожніх умовах здатний уникнути аварії при ситуації, що несподівано змінилася.

Причому не варто плутати її з дозволеною - далеко не завжди на швидкості 60 або 80 км/год можна вчасно зупинитися при що несподівано вискочив на дорогу пішоходом.

Визначити безпечну швидкість нескладно: перед виїздом на дорогу загального користування спробуйте екстрене гальмування і оціните, наскільки збільшився гальмівний шлях в порівнянні із звичною реакцією автомобіля, а також те, на якій швидкості і при якому зусиллі на педаль гальма автомобіль зберігає траєкторію.

ДИСТАНЦІЯ І ІНТЕРВАЛ. Одне з головних правил, яке потрібно пам'ятати на слизькій дорозі, - необхідно завжди залишати достатній для маневру простір і уникати різких маневрів.

Річ у тому, що сніг або лід майже удвічі зменшують зчіпні властивості з дорогою, відповідно, збільшується гальмівний шлях, а значить, треба тримати дистанцію попереду машини, що йде, в півтора-два разу велику звичною.

Врахуйте, що навіть якщо ви управляєте суперсучасним автомобілем з шипованою гумою і безліччю електронних систем безпеки, що йдуть попереду старенькі "Жигулі" може несподівано розгорнути на 360 градусів, а при зіткненні винними визнають саме вас - за порушення п. 12.3 ПДД (у разі виникнення небезпеки або перешкоди водій зобов'язаний зменшити швидкість аж до повної зупинки).

ГАЛЬМУВАННЯ. Різкий удар по педалі гальма на слизькому - одна з найпоширеніших помилок початкуючих водіїв.

Річ у тому, що якщо автомобіль не оснащений АБС, колеса блокуються і авто, що втратило керованість, у кращому разі юзом пройде ще 100-150 метрів, в гіршому - зупиниться об автомобіль, що попереду йде.

Але навіть якщо ковзанню перешкодить антиблокувальна система, натиснення на педаль гальма з одночасним поворотом керма приведе до розвороту авто на 180-360 градусів.

Гальмувати треба короткими хитавицями - сильно натиснути на педаль і відпустити її кілька разів, поки автомобіль не зупиниться повністю, а пригальмовувати плавним і легким натисненням на педаль.

Для підвищення ефективності гальмування використовуйте гальмування двигуном, швидко переходячи з підвищеною на знижену передачу (наприклад, з 4-ою на 2-у і відразу на 1-у).

І ще одна рада - не натискайте на педаль зчеплення до повної зупинки автомобіля; навіть якщо двигун затихне, заощаджені сантиметри врятують від зіткнення.

ЕФЕКТИВНЕ РУЛІННЯ

Щоб вийти "сухим" з аварійної ситуації, водій повинен грамотно впливати на рульове колесо.

Як не дивно це звучить, для цього він передусім повинен вибрати правильну посадку.

"Сядьте в крісло, упріться в спинку сидіння, вичавіть педаль зчеплення і покладете витягнуті руки на кермо - зап'ястки повинні лежати на ободі: таке положення дасть можливість не заплутатися при перехопленні рульового колеса і дозволяє нормально працювати з педалями і важелем КПП.

Досвідчений водій тримає рульове колесо, зовсім від нього не відштовхуючись, при цьому щільно притиснувшись до спинки сидіння, що дозволяє протистояти дії сили інерції.

А недосвідчений - "висить" на кермі, і якщо автомобіль не вписується в поворот, то докрутити кермо йому буває досить складно, оскільки бублик використовується ним в якості точки опори", - пояснили нам в автошколі "Корда-профі".

Отримати необхідні навички правильного руління можна на тренажері в будь-якій автошколі (коштує це близько 150 грн.) або самостійно, за допомогою нехитрої вправи: вивісити передні колеса (підняти авто на домкраті або платформі) і обертати кермо від упору до упору на якийсь час. Що "намотали" по дорогах понад 30 тис. км п'ять циклів "від упору до упору" виконують за 15-16 секунд, а "спортсменів" - за 8-9 сек. Умовний рефлекс отримується за 2,5 години виснажливої праці, спрацьовує потім в аварійній ситуації.

КОНТРАВАРІЙНІ ПРИЙОМИ: КОНТРОЛЮЙТЕ АВТО КЕРМОМ І ГАЗОМ

Найголовніше завдання водія при їзді по слизькому покриттю - не допускати занесення, а якщо він і стався, контролювати його і упевнено вирівнювати траєкторію.

Для того, щоб автомобіль не втратив траєкторію, треба водити "плавно". Плануйте свої дії заздалегідь, пильнуєте і зменшуйте швидкість у разі будь-якої зміни рельєфу дороги. Різко повернув кермо, увійшов до повороту на занадто високій швидкості або переборщив з прискоренням або гальмуванням - втрату траєкторії може спровокувати будь-яка з перерахованих помилок водія.

Розрізняють два основні види заметів.

Власне занесення (чи надмірна обертальність) виникає, коли передні колеса долають відстань коротше за бажаний, і задні колеса виносить убік. Це результат дії бічних сил, що ослабляють зчеплення задніх коліс з дорогою.

Знос (чи недостатня обертальність) може виникнути, якщо повернути передні колеса на кут, занадто великий для рушійного моменту в даний момент часу. Тоді передні колеса продовжують ковзати в початковому напрямі, незважаючи на поворот керма.

ЗАДНІЙ ПРИВІД. Наприклад, при русі в прямолінійному напрямі задню частину автомобіля починає заносити вліво, і він як би намагається розгорнутися упоперек дороги.

В цьому випадку не слід вичавлювати зчеплення і гальмувати, а потрібно не різко дещо зменшити подачу палива, понизити швидкість і м'яко і чітко повертати рульове колесо вліво.

Автомобіль під дією декілька зменшеної тягової сили на провідних задніх колесах і при розгальмованих передніх керованих колесах повернеться до первинного напряму руху.

При цьому необхідно рульовим колесом вирівняти траєкторію, якщо попередній поворот рульового колеса виявиться надмірним. Якщо рульове колесо повернене занадто різко і надмірно, то автомобіль може занести в протилежну сторону.

В цьому випадку занесення запобігає аналогічним прийомом повороту рульового колеса управо і наступним виходом на прямолінійний рух.

ПЕРЕДНІЙ ПРИВІД. При занесенні передньопривідного автомобіля водій повинен повернути рульове колесо так само, як на задньопривідному автомобілі, але ні в якому разі не зменшуючи подачу палива.

Більше того, необхідно піднажати на газ - в цьому випадку провідні колеса витягатимуть автомобіль у напрямі руху. При цьому немає необхідності в діях, що коригують, рульовим колесом.

Проте збільшення швидкості в повороті і при вході в нього може викликати ту, що пробуксувала передніх коліс. Як тільки вони втратять зчеплення з дорогою, то перестануть направляти автомобіль, і він, ставши некерованим, рухатиметься по пологішій, ніж необхідно, кривій - настає знос і збільшення кута повороту рульового колеса в цій ситуації нічого не дасть.

Для відновлення зчеплення коліс з дорогою і повернення автомобіля до руху в заданому йому напрямі необхідно плавно зменшити подачу палива до відновлення зчеплення провідних коліс з дорогою і після цього трохи піднажати.

Відмітимо, що ми лише описали теорію виходу із занесення (зносу). Для того, щоб застосувати її на практиці, потрібні практичні навички, отримати які можна лише на курсах контраварійного водіння, які проводять на закритих майданчиках і під керівництвом професійних інструкторів.

ЯКЩО БУКСУЮТЬ КОЛЕСА

Одна з найпоширеніших сезонних неприємностей, в яку потрапляють практично усі без виключення водії (від власників малолітражок до власників джипів), - сніжно-крижаний полон, коли автомобіль, як ні крути двигун - "не туди і не сюди".

В більшості випадків досить попросити перехожих підштовхнути автомобіль ззаду, але якщо це не допомагає, доводиться діставати лопату і копати.

Замет. Визволити авто допоможуть лопата і домкрат.

ЗАСТРЯГЛИ ПРОВІДНІ КОЛЕСА. Відкопати треба те колесо, яке буксує. Причому дивитеся - чи не лягли його важелі, привід на сніг. Лягли? Значить, треба копати і під ними. Потім для обох провідних коліс прокопуєте колійки - попереду автомобіля і позаду нього - сантиметрів по 50 в кожну сторону. Якщо є можливість, в колії краще покласти щебінку, насипати піску або закласти їх гілками. І потім, погойдуючи, не газуючи, унатяг вибирайтеся на тверде місце.

МАШИНА СІЛА НА ДНИЩІ. Загляньте під машину - має бути просвіт. Ні? Копайте лопатою до тих пір, поки він не з'явиться. Іноді є сенс піддомкратити по черзі провідні колеса і вимостити під ними описані вище колійки. Але ось тільки для домкрата потрібна опора, в якості якої можна використовувати диск запасного колеса. Підкопайте під неї місце в снігу під гніздом домкрата, вистилатимете його підручними матеріалами (гілками, щебінкою) або килимком з салону, згори - запаску.

Ставте на неї домкрат, піднімайте колесо і очищайте під днищем до твердого грунту.

РУХ ПО ТРАСІ

Виявившись на слизькій або засніженій дорозі, треба забути про швидку їзду і краще всього триматися середнього або правого ряду.

Пам'ятаєте краще про те, що якщо на сухій дорозі при швидкості 60 км/год гальмівний шлях автомобіля дорівнює 40-45 м, то на слизькій він зростає до 90-140 м.

Також врахуйте стан дороги : ширину проїжджої частини, наявність крутих підйомів, спусків, поворотів, інтенсивності руху автомобілів, часу доби, освітленості, оглядовості, технічного стану автомобіля, нарешті, власного самопочуття.

Врахуйте, що після тривалого руху на високій швидкості відбувається звикання: після їзди із швидкістю 100 км/год зниження до 50 км/год викликає враження мало не зупинки автомобіля. Проте суб'єктивне враження оманливе - орієнтуйтеся по приладах.

Будьте обережні при зустрічному роз'їзді: часто водії переживають відчуття недостатньої ширини дороги і, щоб уникнути уявного зіткнення, у момент роз'їзду намагаються різко зманеврувати кермом, що може привести до аварії. Також врахуйте, що сприйняття дороги в перспективі може бути спотвореним: пологі підйоми, що починаються услід за довгими спусками, здаються крутими, а плавні повороти здалека виглядають, як круті злами.

ЇЗДА В ТУМАН І СНІГОПАД

При русі в умовах обмеженої видимості водієві важливо позначити свою присутність для інших учасників дорожнього руху.

По-перше, включите задню протитуманку і, навіть вдень, ближнє світло фар, що також дозволить вчасно побачити автомобіль, що зупинився попереду, і безпечно його об'їхати.

Якщо видно зовсім погано, рекомендується включати аварійку: миготливе світло примушує водія-спостерігача заднього автомобіля зосередитися на сигналі і вирішити важливе питання - рухається автомобіль або ні. До речі, якщо треба зупинитися на узбіччі, залишайте включеними габарити, аварійку і бажано виставити за 50 м знак аварійної зупинки.

Полегшують управління машиною передні протитуманні фари (якщо вони встановлені), а якщо видимість складає не більше 100 м, включайте далеке світло разом з протитуманними фарами (при роз'їзді із зустрічними автомобілями далеке світло перемикають на ближній, а протитуманні фари гасять).

Рухаючись в тумані, постарайтеся влаштуватися за великим автомобілем, який дещо розсіює туман, не забуваючи, звичайно, про дистанцію. Відмітимо, що якщо видимість не перевищує 10 м, то швидкість руху має бути не вище 5 км/год.

Особливої обережності слід дотримуватися на світлофорах: туман не просто погіршує видимість і здатність орієнтуватися, але і спотворює сприйняття жовтих і зелених світлових променів (жовтий здається червонястим, а зелений - жовтуватим). Також особливу увагу потрібно на нерегульованих перехрестях: навіть якщо маєте перевагу (слідуєте по головній дорозі), зменшуйте швидкість - що йде справа або ліворуч "шумахер" може не побачити знак (часто вони не освітлені) і спровокувати ДТП.



Категорія: Корисні поради | Додав: rock
Переглядів: 1929 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]