Якщо обганяєте Ви. Я не буду описувати ситуації хто як обганяє, просто опишу, як роблю я. Мені здається такий спосіб досить безпечним. Постійно контролюйте ситуацію попереду і ззаду. Потрібно стежити за тим, щоб ніхто не обганяв вас у момент початку обгону (дивіться відео), і не був готовий почати це. Необхідно переглядати дорогу попереду і відмовлятися від обгону на підйомі, повороті (на невеликому повороті наліво обгін можливий) або в місцях, де є пішоходи або можливо їх несподівана поява (у місті, наприклад, біля шкіл). Також рекомендую відмовитися від обгону автомобіля, пригальмовують або відхиляється від прямолінійного руху. Краще спочатку з'ясувати причину даного маневру, а тільки потім обганяти. При обгоні найголовніше - оглядовість дороги. Особисто я буду обганяти краще при зустрічній машині, твердо знаючи, що точно встигну, так як все розрахував, ніж на підйомі або повороті, в ситуації повної невизначеності. Не треба показувати заздалегідь поворотник, цим ви вносите плутанину для інших учасників руху. Найважче обганяти великі машини або групи невеликих машин. І в тому і в іншому випадку не потрібно наближатися ззаду близько. Дистанція в даному випадку необхідна для розгону і для кращої оглядовість дороги. Також при наближенні до обганяємо автомобілю можна зміститися вліво і вправо для кращого контролю дорожньої ситуації попереду. Також дистанція важлива виходячи з аеродинаміки. Фура несе за собою сильний потік повітря, який може захопити легковий автомобіль при обгоні під неї, особливо при несприятливих погодних умовах. Розглянемо для прикладу обгін фури в умовах неінтенсивному руху, що рухається зі швидкістю 80 км / год. Коли бачите «вікно» попереду, включаєте лівий поворотник, переходьте з перегазовкою на III передачу, перебудовуєтеся на зустрічну смугу і починаєте розгін. Весь час, коли знаходитесь на зустрічній смузі, не вимикайте лівий поворотник. Він потрібен, щоб зустрічні автомобілі знали, в якій стадії обгону ви знаходитеся. Коли наздогнали обганяють, швидкість складатиме близько 100 км / год. У цей момент дозволите правий поворотник. Це необхідно для інформування зустрічних машин, що маневр завершується. Ідеальним вважається закінчити обгін, так щоб при поверненні у свою смугу можна було побачити в дзеркала обганяє автомобіль. Однак у реальній практиці, виходячи з напруженого руху на дорогах, це буває рідко. Наприклад, я повертаюся в свою смугу, виходячи з різниці в швидкостях мого автомобіля і обганяємо. Чим вона більша, тим раніше починаю перестроювання. У випадку, якщо під час розгону з'явилася зустрічна машина, яка їде швидко (для мене винятком бувають вантажівки), гальмуйте і знову вставайте за фурою (на III передачу гальмувати дуже комфортно). Знижена передача не тільки покращує динаміку розгону, але і сприяє кращому зчепленню з дорогою. Наприклад, взимку, коли дороги не прибрані, на дорозі утворюються колія, і при перестроюванні необхідно виїхати з неї. На низькій передачі цей маневр набагато безпечніше. Якщо попереду їде машина зі швидкістю 40-50 км / год, обгін можна проводити на II передачі з розгоном до 80-90 км / год. Обгони легкових машин, мотоциклів можна проводити без перемикання на знижені передачі. Якщо, звичайно, поблизу немає зустрічних і сам маневр безпечний. Описаний варіант обгону передбачає виконання трьох маневрів. Це перестроювання на смугу зустрічного руху, випередження і перестроювання назад в свою смугу. Однак у випадку сильної завантаженості доріг (яка зараз спостерігається практично скрізь) даний спосіб може бути недоречний. Є більш відповідний варіант, але він вимагає високого професіоналізму управління автомобілем. Суть методу в тому, що при обгоні використовується не два маневри перебудування, а тільки один - об'їзд. Покажу на прикладі. Ви, рухаючись зі швидкістю 100 км / год, доганяє вантажівку. Його швидкість 60-80 км / год. Коли бачите, що попереду буде «вікно», починаєте до нього наближатися по своїй смузі. Необхідно так все розрахувати, щоб виїхати на смугу зустрічного руху в момент, коли зустрічна машина перетнеться з ним. Ваша машина в цей час повинна бути вже майже за ним. Після цього різко виїжджаєте на смугу зустрічного руху і відразу ж назад. Цей маневр більше схожий на об'їзд перешкоди. Даний спосіб застосовується, навіть коли назустріч їде багато машин у зустрічному напрямку та в попутному. Можна так виконувати серію обгонів, вибираючи тільки потрібний момент. Вибір передачі в даному випадку не так важливий, проте рекомендую робити це або на III або на IV. Повторюю: даний маневр вимагає високого рівня управління автомобілем і точного аналізу швидкостей інших учасників дорожнього руху.
Вважається, що подвійний обгін неприпустима річ, проте він досить безпечний, якщо перша машина легкова і без тонування. У цьому випадку у вас хороша видимість, тому можна добре спрогнозувати обстановку попереду. Вночі робити це не рекомендується. Кілька слів про специфіку обгонів у нічний час доби. Для гарного і безпечного маневру вночі необхідно відмінно знати трасу. Починати обгін потрібно з ближнім світлом фар. Далекий можна включити тільки після того, як порівнялися з обганяють кабінами. Перед самим обгоном можна моргнути дальнім, тим самим, показуючи, що зараз будете обганяти. Особисто я зараз рідко Обганяю вночі, тому що рухаюся зі швидкістю близько 100 км / год (саме та швидкість, при якій фари освітлюють дорогу так, щоб можна було все контролювати).
Вас обганяють. Завжди хтось може їхати швидше. Дайте їм можливість обігнати. У момент обгону, якщо зустрічних машин немає, не натискайте на газ, але і не гальмуєте. Якщо з'явилася зустрічна машина потрібно діяти по ситуації. Найчастіше багато водіїв дають пораду притискатися вправо і гальмувати. Це вірно, але з невеликим винятком. Дійсно, якщо обганяють вже випередила ваш автомобіль як мінімум на півкорпуса, краще піти раді і гальмувати, притулившись вправо. Якщо ж вона тільки почала обгін, потрібно прийняти вправо без зміни швидкості. У цьому випадку у водія обганяють з'явиться можливість відмовитися від обгону і встати назад за вас. Інакше може виникнути ситуація вашого одночасного гальмування, що думаю зовсім не сподобається водіям зустрічних автомобілів.
Коли обганяють попереду. Досить небезпечні ситуації можуть виникнути, коли обгін йде назустріч вам. У випадку помилки іншого водія може відбутися небезпечне ДТП. Рекомендую перенести ногу на гальмо, коли попереду бачите обгін (навіть якщо відстань ще достатня). Якщо бачите що попереду йде машина може не встигнути перебудуватися - гальмуєте і плавно переміщайтеся на узбіччя. При цьому буде чудово, якщо ви дозволите правий поворотник. Цим ви підкажіть водієві обганяємо автомобіля, що ви поїдете вправо, він буде намагатися проїхати посередині. Слід зазначити, що дана порада може стати в нагоді не завжди. Тому дійте по конкретній ситуації. Щоб зменшити ймовірність виникнення подібних випадків сповільнюйте швидкість автомобіля на трасі в місцях обмеженого огляду (на підйомі і перед закритим поворотом).
|