Звичайно, будь-який інженер розповість, що саме таким чином створювати машину ніяк не можна. Уся конструкція має бути гармонійна, і якщо згори спущено завдання зробити представницький седан, то думати потрібно про комфорт пасажирів заднього сидіння, але ніяк не про здатність вийти з петлі в швидкісній межі 120 км/год.
Що вийде, якщо відступити від цього правила, видно на прикладі Maserati Quattroporte Sport GT S. Сама по собі платформа Quattroporte нинішнього покоління прекрасно зарекомендувала себе. Відмовившись від роботизованої коробки перемикання передач на користь традиційного "автомата" ZF, компанія зуміла запропонувати ринку дійсно якісний і в той же час вишукано стильний седан, порівнянний за ціною з продукцією відлагоджених німецьких конвеєрів.
Зосередившись на спроможних покупцях з південних регіонів Європи, італійська компанія легко виконала б виробничий план продажів Quattroporte. Але переступити через власне гоночне минуле виявилося неможливо. Фахівці Maserati крок за кроком нарощували спортивні можливості свого флагмана, не забуваючи попутно випускати більше пристосовані для швидкісного водіння моделі, наприклад GranTurismo.
Усі ці зусилля завершилися появою моделі Sport GT S. Її технічні відмінності від базової можна перерахувати по пальцях: двигун, потужність якого доведена до 433 л.с. (в порівнянні з Quattroporte Sport GT потужність виросла на 10 л.с. тільки за рахунок випрямлення системи випуску; на додаток до зайвих сил мотор став гучнішим в роботі), зменшений хід підвіски, що хоча і не додає комфорту, відчутно покращує стійкість у віражах.
Інші відмінності швидше відносяться до зовнішніх ознак "зарядженої" версії : тільки комбінована обробка салону, тоноване скло фар, карбонові декоративні вставки в обробці салону і 20-дюймові колісні диски під низькопрофільну гуму. У Москві така машина стоїть від €170 000.
Але, купивши її, свіжоспечений власник зіткнеться з серйозною проблемою: розкрити свої можливості цей автомобіль зможе лише тому, хто знайде для нього гідну трасу.
Quattroporte Sport GT S розганяється до 285 км/год, причому розгін до сотні займає 5,1 с. Ви знаєте в Москві дорогу, яка дозволить перевірити цю цифру? Ми - ні.
Що тому сумніваються вивозять на автодром, де Maserati з недавніх пір бере участь в перегонах WTCC - змаганнях серійних автомобілів, при доопрацюванні яких не міняються двигун і ряд інших ключових вузлів.
Один з таких демонстраційних майданчиків - гоночний трек Monza в Північній Італії. Він не відрізняється особливою складністю, хоча і є старим автодромом в країні. Дві шпильки, два S -образных віража і декілька затяжних правих поворотів - ось, мабуть, і увесь набір випробувань для гонщиків. Словом, ідеальна траса для демонстрації можливостей спортивного автомобіля, зробленого на базі седана.
Перший круг - в стандартному режимі водіння, з усіма включеними електронними асистентами. Це, безумовно, правильний підхід до демонстрації, інакше неможливо зрозуміти, наскільки ретельно машина охороняє себе від недосвідченого водія. Плавний, як у океанської яхти, розгін, ніякого виску коліс в поворотах - будь-яка спроба зносу негайно коригується системою курсової стійкості.
Гальмування двигуном фактично неможливо: підрульові пелюстки селектора КПП просто не реагують на скидання з четвертою до другої перед поворотом, мотор не збирається перекручувати обороти до тих пір, поки водій не почне давити на педаль гальма. У результаті круг проходиться без яких-небудь зусиль, під виск коліс обганяючих Maserati суперників по WTCC - Chevrolet і Seat.
Але перемикання в режим sport відчутно міняє ситуацію. Звичайно, машина і в цьому випадку не дає водієві повну свободу дій (повинен же хтось піклуватися про витрачених €170 000!). Про гальмування мотором як і раніше краще не думати, але ось входи в кути поворотів стають гострішими - машина навіть дозволяє собі невеликий знос задньої осі, що досить ризиковано з урахуванням ваги і габаритів Quattroporte. У спортивному режимі цей великий автомобіль вже може поборотися на трасі з Chevrolet Cruze і навіть вийти з сутички переможцем.
Звичайно, раллийные умови не можна відтворити в міських умовах. І краще середовище для "зарядженого" Quattroporte - прямі шосе, на яких машина може вижати усі сили з мотора, залишаючись неймовірно комфортним лімузином як для водія, так і для пасажирів.
|