Сергій Биков, провідний інженер по ремонту автомобілів дилерської СТО Автосоюз. Стаж роботи в автосервісі - 14 років.
Чи виникають проблеми з дизельними моторами в Україну, наприклад, через нашого палива?
Мій багаторічний досвід роботи дозволяє стверджувати, що сьогодні проблем з дизельними машинами через якість палива практично немає. Неприємності частіше виникають через застосування моторного масла, не відповідного допускам VW. У сучасних дизельних двигунах використовують масла специфікації 50501 і 50700 (50700 - для машин з фільтром сажі або з подовженим інтервалом заміни, наприклад, нові Т5 і Amarok c 2,0-літровими дизелями). Ці масла формують дуже міцну масляну плівку, яка витримує високий тиск в парі «кулачок розпред-штовхач». Але краще використовувати продукт з допуском 50501, так як 50700 має менше присадок, нейтралізуючих сірку, якої в нашому дизпаливі досить багато.
Якщо орієнтуватися лише на в'язкість за SAE і ігнорувати допуски VW, інтенсивно зношується розпред та інші, а це передчасний ремонт. Якщо машина оснащена фільтром сажі (до нас їх офіційно не завозили), однієї заправки невідповідним маслом достатньо, щоб вивести його з ладу (15-25 тис. грн.). Які регламентні роботи ви проводите?
Для різних моделей з дизельними моторами виробник рекомендує міняти паливний фільтр через 30-60 тис. км., Я б радив власникам не економити і міняти фільтр кожні 30 тис км. На старих дизелях є ще один витратний елемент - розпилювачі форсунок. Їх рекомендується міняти кожні 120-150 тис.км. На цьому пробігу не завадить також перевірити ТНВД і зробити, якщо необхідно, профілактичний ремонт.
Юрій Чорнобривець, директор інституту споживчих експертиз
Сьогодні якість дизпалива в країні небагато знизилася, що пояснюється дефіцитом на ринку євродизеля українського, а також білоруського виробництва. Багато великі мережі АЗС продають дизпаливо, що відповідає ДСТУ 3868-99, в якому вміст сірки набагато більше, ніж у Evrodizel, відповідному ДСТУ 4840:2007. Але є на ринку і «іменні» преміум-сорти дизпалива виробництва західних НПЗ. Коштують вони дорожче, але відповідають нормам Євро 4 і Євро 5.
Сергій Субботін, менеджер Bosch-Service Дизель-центру Рапід. Стаж роботи - 15 років.
Як давно ви займаєтеся ремонтом паливної апаратури дизелів, який її ресурс в Україну і які основні поломки?
Ремонтуємо дизельну паливну апаратуру близько 15 років, тому накопичили величезний досвід роботи. До нас потрапляють в основному машини з механічним зносом вузлів систем живлення дизелів. В Україну ці вузли служать значно менше, ніж у Європі. Наприклад, ресурс форсунок Сommon Rail на 30-70% менше. Відбувається це в основному через прискорений зносу пар тертя, які в дизельної паливної апаратури виготовлені з дуже високою точністю і мають мінімальні зазори. Причина підвищеного зносу - якість нашого палива.
Є якісь рекомендації, які допоможуть зменшити знос паливної апаратури дизелів, викликаний поганою якістю пального?
Видалити з дизпалива механічні домішки мікронних розмірів досить складно. Ми рекомендуємо додатково ставити фільтри-сепаратори. Вони бувають від різних виробників і можуть мати додаткові функції (наприклад, датчик забруднення або підігрів).
Ви міняєте зношені вузли або ремонтуєте?
Ми ремонтуємо практично будь-які вузли систем живлення дизелів легкових і вантажних автомобілів. При цьому технологія передбачає заміну зношених деталей (наприклад, плунжерній пари паливного насоса високого тиску) новими. Зношені деталі ми не відновлюємо.
І які ж вартість і ресурс відремонтованого вузла в порівнянні з новим?
Ресурс - як у нового вузла, а вартість ремонту складає від 10% (для насосів і форсунок старих конструкцій) до 40% (для насосів і форсунок Common Rail) від ціни нової запчастини.
Висновок
Отже, думки експертів про ресурс дизелів розділилися. Але шукати в цьому підступ не варто. Якщо проаналізувати ситуацію з клієнтами центрів обслуговування і ремонту дизельних автомобілів, стає зрозуміло, звідки така різниця в думках. Дилерський сервіс на тлі інших сервіс-центрів відрізняється більш високою вартістю обслуговування. Клієнти цих станцій в основному люди не бідні, які намагаються прислухаються до рекомендацій автовиробника і фахівців з автосервісу і заправлятися на АЗС великих мереж, де продається дизпаливо євроякості. Тут же обслуговуються автомобілі різних організацій, багато з яких також заправляються по картках і талонами на вищезазначених АЗС. І якщо дизелі експлуатуються на європалива, то нарікань на поломки дизельної паливної апаратури через якість пального у фахівців дилерських станцій мало.
Інша справа сервіс-центри, які не є дилерами автовиробників. Сюди потрапляють або машини, у яких вже закінчилася гарантія, або транспортні засоби тих, хто намагається економити, «закинувши» гарантію і обслуговуючи свій автомобіль не на дилерських станціях, та ще й заправляючись там, де дешевше. Так як в Україну дизпаливо європейської якості коштує дорожче і продається далеко не на всіх АЗС, в бак заливають все підряд, іноді навіть тракторну солярку, яку випускають на період посівних і збиральних сільгоспробіт за спеціальними техумовам, не відповідним вітчизняним стандартам (ДСТУ). Тому якщо в бак заливається дешева брудна солярка з підвищеним вмістом сірки, автовласник отримає свою "порцію" зносу дизельної паливної апаратури, а її ремонт коштує значно дорожче, ніж у випадку з бензиновими системами харчування. Та й хороших фахівців з Профобладнання в Україну не так уже й багато.
|