За її словами, щорічно 6 млн. автовласників звертаються в підрозділи ДАІ з метою проходження техогляду, "але, як показує досвід, 90% автовласників фактично купують талони про проходження техогляду". Об'єм таких корупційних коштів складає близько 1 млрд гривен, тобто приблизно $125 млн.
Лукаш відмітила, що головна мета законопроекту - спрощення порядку проведення обов'язкового техогляду і контролю технічного стану транспортних засобів; усунення невиправданих витрат власників транспорту на послуги, які не мають відношення до безпеки дорожнього руху; ліквідація існуючих механізмів пов'язаних з проведенням техогляду.
Також за її словами, законопроект конкретизує взаємовідносини між інспектором ДАІ і водієм, встановлює мінімальна кількість документів, які повинен мати водій. "Основною і головною новацією цього законопроекту є відміна проходження державного техогляду і відміна талонів про проходження такого огляду", - підкреслила вона.
Радник президента пояснила, що техогляд пропонується замінити на обов'язковий технічний контроль транспортних засобів за спрощеною і прозорою процедурою. За її словами, від проходження такого техконтролю звільняються легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи до них, мотоцикли, мопеди, мотоколяски не залежно від терміну експлуатації.
В той же час, легкові автомобілі, які використовуються в комерційних цілях, повинні проходити контроль кожні два роки; вантажні автомобілі (з вантажопідйомністю 3,5 т), причепи до них і автомобілі таксі - щорічно; автобуси і спеціалізовані транспортні засоби, які перевозять небезпечні вантажі, - двічі в рік.
За словами Олени Лукаш, проводити технічний контроль зможуть усі госпсуб'єкти, у яких є устаткування, що дозволяє перевіряти технічний стан транспортних засобів.
Також радник президента повідомила, що проект передбачає замість використовуваного сьогодні талона про проходження техогляду видавати протокол перевірки технічного стану транспортних засобів, які пройшли обов'язковий технічний контроль.
На її думку, такі норми законопроекту звільняють ДАІ від невластивої їй функції і обмежують її повноваження у сфері техконтролю тільки веденням реєстру суб'єктів проведення технічного контролю і формуванням загальнодержавної бази даних про результати обов'язкового контролю транспортних засобів.
Крім того Лукаш підкреслила, що законопроект передбачає відміну існуючого сьогодні обов'язку водія, якщо він не є власником транспортного засобу, мати при собі нотаріально завірене доручення на право управління таким автомобілем, а також відміну вимоги для водіїв при здійсненні транспортних перевезень по обов'язковій наявності путнього (маршрутного) листа і документів на вантаж. "Пропонується застосувати сучасний світовий підхід до вирішення цього питання.
Для управління автомобілем водієві досить буде мати при собі водійські права, реєстраційний документ на автомобіль і страховий поліс", - підкреслила Лукаш.
Вона повідомила, що законопроектом буде встановлений детальний вичерпний перелік підстав для зупинки співробітниками ДАІ транспортних засобів. При цьому передбачається зобов'язати співробітників ДАІ обов'язково повідомляти водія про причину зупинки транспортного засобу і суть досконалого правопорушення.
УВАГА ! Технічний огляд приватних транспортних засобів нарешті 05.07.2011 відмінили! Але чи поменшає від цього у водіїв проблем... Ми продовжуємо слідкувати за темою. Читати далі....
|